Bij Bubka proberen we onze klanten elk jaar te verrassen met creatieve eindejaarscommunicatie. Zo stuurden we ooit al ons eigen bier op, een gepersonaliseerd spel en een grappige kerstkaart waarin alle collega’s zich een beetje blootgaven.
Dit jaar pakten we het grootser en groener aan. Met een eindejaarscadeau dat hopelijk eeuwenlang meegaat: een eigen bos!
We lieten liefst 300m² Bubka-bos aanplanten door Bos+ en verdeelden die oppervlakte over al onze klanten.
Een duurzaam cadeau, dat meteen ook onze huidige strategie en identiteit bevestigt.
Natuurlijk hoorde daar ook de nodige creatieve communicatie bij. Een filmpje waarin we tonen dat we duurzaamheid heel serieus nemen, maar onszelf iets minder. Met de – letterlijk – beestige bazen Ben, Michel en Raf in de hoofdrol.
Nee, dat is (nog) niet het échte Bubka-bos. De boompjes zijn pas in november aangeplant en dat ziet er momenteel zo uit:
Klanten reageerden uitermate enthousiast op het initiatief. Misschien omdat ze de boompjes niet zélf water moeten geven. Of misschien – hopelijk – omdat ze onze duurzame toekomstvisie delen.

“Bij Bubka nemen we duurzaamheid heel serieus,
onszelf iets minder.”