Lekker, gezond en gemakkelijk koken tijdens én na lockdown, met Bosto en Bubka

BUBKA Work Bosto Microwave spot Hero

Hoe blijf je in corona-tijden relevant en toch trouw aan je identiteit? Bubka en Bosto zagen in de crisis ook kansen en pasten off- en online communicatie aan om antwoord te bieden op wat consumenten vandaag nodig hebben.

Bubka positioneert Bosto al geruime tijd als merk van hier dat geeft om de mensen van hier. Een merk waarbij je goed voelen door lekker en gevariëerd eten centraal staan, gebald in het concept #BetterMe. Dat heeft de consument de voorbije jaren goed begrepen. Bosto groeide de afgelopen jaren op indrukwekkende manier en werd van bij het begin van de lockdown massaal ingeslagen.

“Vreemd genoeg stelden we vast dat Bosto’s convencience-gamma bij uitstek – de microwave range – niet dezelfde groeicurve volgde.” weet Raf Van Raemdonck, Head of Strategy bij Bubka. “En dat terwijl wie verplicht thuis zit, toch ook graag wat gemak in de keuken wil?”

Golven maken met Bosto’s microwave-gamma

We besloten daarom dit insight om te zetten in een nieuwe tv-spot en ook Bosto’s digitale communicatie corona-proof te maken. Met als randcriterium dat we geen exclusieve corona-communicatie wilden die intapt op de sentimenten van de eerste weken lockdown, maar ook nadien relevant willen blijven.

“De lockdown bood ook de kans om het merk Bosto verder te versterken.” verduidelijkt Van Raemdonck. “Door de buitengewone condities die de media naar aanleiding van de crisis hanteren, konden we met de beschikbare middelen een steviger bereik en impact realiseren.” De spot is vanaf midden juni te zien op de belangrijkste tv-zenders in Noord en Zuid.

BUBKA Work Bosto Blijf in uw kot recepten 800

#BLIJFINUWKOT-recepten die blijven

We grepen ook de kans om online de goesting voor koken met Bosto aan te zwengelen. De #BLIJFINUWKOT-recepten en andere inspirerende video’s die tijdens de lockdown werden uitgewerkt en ingezet, haalden ongeziene resultaten. We zagen onder meer het aantal online gebruikers in april ten opzichte van de maand maart meer dan verdubbelen.

Thanks for your message, we'll get in touch.
Error! Please review the form and try submitting again.